Een overzicht van onze merken

Onze collectie monturen omvat modellen van gerenommeerde merken en ontwerpers. Kijkt u er op uw gemak maar eens naar.

Calvin Klein

Het originele Amerikaanse modehuis Calvin Klein is verkrijgbaar in 110 landen. Het is een commercieel merk met modieuze monturen in klassiek design en specifieke kleurpaletten. Er is een sterke samenhang tussen design en prijs in elke collectie, waardoor het merkvoor elk budget en voor zowel mannen als vrouwen genoeg keus heeft. De monturen collectie haalt inspiratie uit de historische Amerikaanse genen, maar kijkt ook naar de toekomst om de moderne provocateur aan te trekken.

Chanel

Gabrielle ‘Coco’ Chanel werd in 1883 geboren in Frankrijk onder armoedige omstandigheden. Op haar 12e wordt ze in een weeshuis geplaatst waar ze een sterk karakter ontwikkelde met een groot verlangen naar vrijheid. Haar  tegendraadse visie resulteerde in heel wat  opspraak; zo droeg zij een broek in een tijd dat  vrouwen enkel jurken behoorden te dragen en ging zij in het zwart gekleed terwijl dit alleen geaccepteerd werd tijdens begrafenissen. Haar visie ging echter altijd gepaard met een ongekende elegantie en dat komt ook terug in de eyewear.

Dutz

In 2005 begon Dutz als Nederlands brillenmerk; inmiddels met wereldwijde bekendheid. Ze hebben hard gewerkt en altijd goed geluisterd naar de klanten. Altijd net dat extra stapje gezet om zich te onderscheiden van de rest. Niet teveel regels, veel op gevoel.  Zo kleurrijk, zo onderscheidend. Soms zo anders, maar bovenal: So Dutz!

Esprit

Esprit is een internationaal fashion label, dat sinds 1968 staat voor stijl en kwaliteit. Opgericht in San Francisco, door Susie en Doug Tompkins, werkt Esprit vanuit creativiteit en verantwoordelijkheid, vermengd met een zonnige Californische levenshouding.
Ongedwongen stijl, authenticiteit en een easy-going leven, vormen het hart van de filosofie van het merk. Esprit heeft de ambitie om uit te groeien tot het beste casual fashion brand met een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding door het opnemen van trends en vernieuwing in kleur, materialen en vormen, uitgedrukt in de ongedwongen, relaxte en comfortabele Esprit stijl.

Etnia Barcelona

Fulgencio Ramo was de grootvader van de oprichter van Etnia Barcelona. Zijn passie voor zonnebrillen kwam voort uit jarenlang werken in een zonnebrillen-fabriek in Barcelona. Hier werkte hij net zo lang totdat hij zijn eigen bedrijf kon beginnen. Eenmaal voor zichzelf begonnen kwamen ook zijn dochters voor hem werken, waarna het stokje vervolgens werd doorgegeven aan de kleinzoon van Fulgencio, de 17-jarige David Pellicer. David ging aan de slag in het familiebedrijf. Met de kennis en waarden van twee generaties besloot hij nieuw leven en een frisse look in te brengen. Daar is Etnia Barcelona uit ontstaan, een kleurrijk merk met verrassende combinaties in patronen en kleuren.

Evil Eye

Innovatieve technologie, hoogwaardige kwaliteit en een perfecte harmonie tussen design, materiaal en optiek. Dat zijn de evil eye sportbrillen.

Gucci

Het merk Gucci is meer dan 90 jaar oud en wordt wereldwijd gezien als één van de meest succesvolle en invloedrijke luxe fashion merken. Het van oorsprong Italiaanse merk is nu een echte leider op de modemarkt. De stijl is modern Italiaans en altijd fashion forward.

Guess

De vier Marciano gebroeders, geboren rond 1940, komen uit Marokko en zijn opgegroeid in Marseille. Deze broers hebben het beroemde merk Guess opgebouwd in 1970 en zijn sindsdien uitgegroeid tot één van de meest bekende kledingmerken over de hele wereld. De stijl van Guess bestaat uit aandacht voor detail en Europese pasvorm. Guess staat voor passie, vrijheid en avontuur.

Lindberg

Lindberg eyewear staat voor een andere manier van denken: exceptioneel design en hoge kwaliteit materialen. Elk montuur is een technisch hoogstandje van perfect vakmanschap. Een echt statement.

Lindberg ontwerpen bestaan uit verantwoorde materialen, speciaal geselecteerd voor tijdloze elegantie, uitzonderlijke stevigheid en een kenmerkende visuele indruk. Deze monturen worden gemaakt van materialen zoals titanium, acetaat en voor meer exclusiviteit zelfs in natuurlijk buffelhoorn.

Lindberg monturen zijn niet te vergelijken met andere merken. Het merk staat voor een unieke mix tussen aandacht voor detail, gepatenteerde technologieën en persoonlijk vakmanschap om zo een uitzonderlijke bril te maken.

Maui Jim

Alhoa Misschien wel de beste zonnebril ter wereld. Wie er ooit een heeft opgezet doet hem niet meer af! Heldere en felle kleuren komen tot leven via de Maui Jim lenzen.

De gepolariseerde lenzen voorkomen verblinding. Maui Jim begon op het strand onder de Hawaiiaanse zon en is nu het snelst groeiende bedrijf ter wereld dat gepolariseerde zonnebrillen maakt.

Maui’s PolarizedPlus 2 technologie was een ware revolutie op de zonnebrillen markt. Maui’s Evolution is SuperThin glas met het gevoel van polycarbonaat, welke perfect is voor op op sterkte.

De MauiPure biedt heldere visie middels een SuperThin glas lens, is krasbestendig en voldoet aan alle slagvastheid normen. De levertijden zijn snel en de brillen kunnen ook op sterkte gemaakt worden.

MODO

Alleen een naam of  merk is allang niet meer genoeg om het verschil te maken. Toegevoegde waarde is steeds belangrijker.
MODO is Italiaans voor “My Way” en verwijst naar de Italiaanse roots van dit originele merk dat is opgericht in 1990 en haar hoofdkantoor in Soho New York heeft. Het trendy en minimalistische design vindt plaats in New York en Zweden. MODO staat voor betaalbare luxe en kwaliteit (Made in Japan).

Neubau

Neubau haalt zijn naam en inspiratie uit de hippe, bruisende wijk Neubau, het zevende district van de Oostenrijkse hoofdstad Wenen. Het merk is een eerbetoon aan creativiteit, innovatie en de zeitgeist van de millenials.

De monturen worden ontworpen en handgemaakt in Oostenrijk en interpreteren klassieke vormen op een modernistische wijze. Neubau behoort tot de toonaangevende Oostenrijkse brillenfabrikant Silhouette en kan voor de productie en klantenservice rekenen op hun jarenlange ervaring en vakkennis.

Neubau gaat respectvol en bewust om met het mileu en de omgeving, zowel in de stad als daarbuiten. Het merk produceert zijn monturen op een mileuvriendelijke manier en steunt verschillende visionaire stadsprojecten.

Oakley

Het merk Oakley is in 1975 opgericht door ‘mad scientist’ Jim Jannard. Zijn eerste uitvinding was een speciaal rubber voor motorcross handvatten en zit nog steeds verwerkt in de eyewear collecties. Na handvatten kwamen er goggles en brillen en dankzij de verschillende Oakley technieken, is Oakley de meest gedragen zonnebril onder topsporters. Daarnaast zijn deze technieken ook verwerkt in de Lifestyle eyewear.

Porsche Design

De Porsche Design Studio is opgericht in 1972 door Ferdinand Alexander Porsche, de ontwerper van de klassieke Porsche 911. Zijn voorliefde voor technische innovaties en functioneel design daagden hem uit om meer te ontwerpen dan alleen auto’s. Dit was het begin van het luxe merk Porsche design met een indrukwekkende range producten zoals fashion, horloges, lederwaren, pennen en (zonne)brillen.

Prodesign

Prodesign Denmark richt zich op het creëren van een samenhang tussen het gezicht en de bril, met de ambitie om brillen te ontwerpen die de beste kwaliteiten van het gezicht accentueren. Met innoverende modellen, mooie details en de beste keus in materialen. Het bedrijf is opgericht in 1973 door opticiëns, waardoor het bedrijf inmiddels al meer dan 40 jaar  een uitgebreide kennis heeft van zowel de optiek als het bedrijfsleven. Met oog voor de klant maakt Prodesign ‘gezichts-vriendelijke’ monturen met een hoog comfort.

Ray-Ban

In 1929 laat de Amerikaanse Air Force onder leiding van Generaal MacCready een zonnebril ontwerpen die tegen de extreme condities bestand is waar piloten mee te maken hebben. Het model is een Aviator met G15 lenzen. De naam Ray-Ban werd officieel als merk gedeponeerd in 1937 en dit wordt dan ook gezien als de geboorte van het merk.

De Aviator werd rap opgevolgd door andere iconen zoals de Wayfarer, Clubmaster en Round brillen, die Ray-Ban hebben gemaakt tot way het nu is: het meest iconische zonnebrillen merk ter wereld met een uitgebreide selectie brillen die de grenzen tussen fashion en functie doen vervagen.

Scotch & Soda

Het in Amsterdam geboren merk 1985, dat begon als een herenlabel, is sindsdien een wereldwijd bekende naam. Naast de herenlijn is er een dameslijn, kinderlijn en accessoires. De ontwerpfilosofie van het merk is om te verrassen en te verrassen.

De veelzijdige debuutcollectie is een eerbetoon aan de eclectische en avontuurlijke kenmerken van het merk en heeft buitengewone details en authentieke ontwerpen die de bril uniek maken.

Silhouette

Het Oostenrijkse merk Silhouette voor brillen en zonnebrillen werd opgericht in 1964. Het hoofdkantoor en de grootste fabriek bevinden zich in Linz, Oostenrijk. De oprichters van het merk waren de eersten die brillen introduceerden als mode- accessoires in plaats van technische hulpmiddelen en werden zo al snel bekend in heel West Europa. De naam is van Franse oorsprong omdat mode toendertijd voornamelijk uit Frankrijk kwam. Sillhouette maakt comfortabele, maar vooral elegante monturen die technisch zeer goed in elkaar zitten.

State of Art

Sinds 2013 wordt de State of Art Eyewear collectie op de markt gebracht door More Eyewear, één van Nederlands snelst groeiende leveranciers van monturen. De collectie is samen met de ontwerpers van State of Art door More ontworpen.

Tom Ford

In 2004 besloot de Amerikaan Tom Ford de Gucci Group te verlaten, daarna lanceerde hij in 2005 zijn eerste lijn zonnebrillen gevolgd door onder andere een make-up- en kledinglijn. Tom Ford combineert klassieke eenvoud met subtiele details om zo een sexy look te creëren die altijd chique blijft.

Tulip

Hallo, mogen we ons even voorstellen? Wij zijn Tulip Dutch Eyewear. Wij zijn een authentiek Nederlands brillenmerk. Wij staan voor service, kwaliteit en een modern design. Wij maken monturen die worden ontwikkeld in samenwerking met zelfstandige kwaliteitsopticiens. Wij vinden het belangrijk dat jij trots bent op je nieuwe bril, en dat die volledig voldoet aan jouw specifieke wensen.

Inspiratie doen we op in Frankrijk, Italië en zelfs in Hong Kong. We willen geen trendvolger zijn, maar een trendsetter. En we gaan net een stukje verder, tot buiten de landsgrenzen. Maar altijd keren we terug naar onze roots.

Vingino

Vingino is het jeanslabel voor kids. Modisch, stoer en eigenzinnig. Met opvallende details, uitgewerkte modellen en vernieuwende wassingen komt het merk elk seizoen weer met een verrassende collectie jeans. Naast denim kent Vingino ook een uitgebreide collectie tops en jassen. Aangevuld met underwear, swimwear, footwear, eyewear en accessoires.